De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

miercuri, 3 iunie 2009

Mazăre cu pui


O mâncare foarte uşor de făcut şi care nouă ne place foarte mult.
Din ce ingrediente am folosit, au ieşit 4 porţii de om mare :).


Şi au fost:
  • o jumătate de piept de pui
  • mazăre congelată (o pungă Bonduelle de 400 gr)
  • 200 ml suc de roşii
  • (dacă aş fi avut în casă, aş fi pus şi 1 lingură sau 2 de bulion)
  • 300 ml de lapte (laptele a ratat fotografia de grup)
  • 50 gr de făină (cam 3 linguri nici rase nici cu vârf foarte ascuţit)
  • 1 linguriţă boia de ardei (am folosit iute)
  • 2 fire de ceapă verde mai bătrână
  • 1 roşie
  • ulei
  • sare
  • piper
  • mărar

Buun.
Am lăsat mazărea pe masă, să se dezgheţe în voia ei.
Pe domnul pui l-am preparat exact ca aici.
Am pus tigaia la încins, cu ulei cât să fie în strat uniform pe tot fundul ei. Al tigăii, evident.
Am tocat ceapa, am aruncat-o în focurile iadului şi am pus repede capacul după ce am aşezat-o uniform cu lingura.
Când a început să sticlească, mi-am zis să îi aduc prieteni. Am aruncat făina şi boiaua, am amestecat bine.
Am udat totul cu sucul de roşii şi roşia decojită şi tăiată în cubuleţe. Am amestecat bine.
Am pus mazărea şi am amestecat uşor. Iese o treabă destul de solidă acolo în tigaie, dar nu e bai. Am lăsat treaba asta câteva minute să mocnească sub capac. Nu s-a prins de fundul tigăii. Din când în când verificam dacă e fiert bobul de mazăre.

După ce m-am convins că e bobul moale, am turnat laptele. Am amestecat înverşunat ca să se formeze un sos omogen.
Am pus puiul şi am amestecat.
Am potrivit de sare şi piper.
Am pus şi mărarul tocat, muuuuuult mărar.
Şi asta este.
Am stins ochiul de la aragaz şi am mai lăsat vreo 10 minute tigaia acoperită şi neatinsă. La odihnă :).



Sursa reţetei: aici.



Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.