De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

duminică, 29 noiembrie 2009

Blat cu nucă și cacao

Un blat care necesită însiropare. L-am făcut de două ori deja și nu am avut probleme gen să nu îmi iasă, să nu îl pot tăia etc.

L-am folosit la Tortul cu mousse de mentă și de ciocolată.

Cantitatea e destul de mare. La primul tort l-am tăiat în două și a ieșit destul de disproporționat. La al doilea l-am tăiat în 3, am pus blat și între mousse-uri, și a fost foarte bine.


Am folosit:
  • 4 ouă
  • 250 gr zahăr
  • 10 linguri apă
  • 160 gr nucă măcinată
  • 140 gr făină
  • 20 gr cacao
  • 1 plic praf de copt
  • un praf de sare




Separat albușuri de gălbenușuri.

Turnat zahărul peste gălbenușuri.

Amestecat făină, nucă, sare, cacao, praf de copt.




Mixat gălbenușuri cu zahăr.
Adăugat câte o lingură de apă și mixat bine după fiecare. Cam la 1 minut mai puneam o lingură. Am folosit zahăr fin și nu a durat așa mult până ce s-a topit zahărul de tot. Că acesta e scopul: să obțin o cremă în care s-a topit zahărul.

Am început să adaug din amestecul de făina. Am pus cam în 4-5 ture, ca să se omogenizeze bine.

Am aprins cuptorul.
Am uns forma de tort cu unt și am tapetat-o cu făină.

Am bătut albușurile spumă țeapănă.



Am unit cele două compoziții și am omogenizat ușor cu paleta.

Am turnat în formă.



Am lăsat la cuptor, la treapta 1, timp de 30 de minute. La minutul 25 am testat cu scobitoarea și nu era gata.



L-am scos pe grătar la răcit.

Evident că trebuie tăiat după ce s-a răcit de tot. Altfel ....



Sursa: aici.

Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.