De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

duminică, 24 ianuarie 2010

Ciuperci cu smântână



Un fel de mâncare care se gătește foarte repede. Și se și face foarte repede dacă ai de-a face cu ciuperci de dimensiuni mai mari ȘI cu cineva care să te ajute la tăiat :).

Buuun! Ce am folosit:
  • 500 gr ciuperci
  • 1 ceapă
  • 2-3 linguri de ulei
  • 300 gr smântână
  • sare, piper, 2-3 căței de usturoi
  • pătrunjel proaspăt tocat
Am început prin a curăța ciupercile de pieliță, aruncându-le apoi într-un vas cu apă.
Am pus tigaia la încins pe foc mic.
Am curățat și tocat ceapa.
(Până să se încingă tigaia de tot, am apucat să mai tai și câteva ciuperci în felii).
Am pus uleiul în tigaie, apoi ceapa la călit, amestecând din când în când.
Între timp am tăiat felii toate ciupercile și toate codițele. Pe care le-am aruncat în tigaie.


Am amestecat să nu rămână ceapa la fund și să se ardă. Am pus capacul și le-am lăsat să zacă acolo. Cam cu asta am mai rămas din tigaia aia cu vârf :)) :


Între timp am pregătit într-un castronel smântâna cu sare, piper și usturoiul tăiat felii subțiri.

După ce a scăzut zeama lăsată de ciuperci aproape de tot, am turnat smântâna, am amestecat bine, și gata.


Pătrunjelul - uneori îl folosesc doar de prezentare punând puțin deasupra, alteori chiar amestec în mâncare câteva frunzulițe.

O dată când am făcut mâncarea asta, nu am estimat foarte bine etapa: „a scăzut zeama lăsată de ciuperci aproape de tot” și am avut de fapt „a scăzut zeama lăsată de ciuperci aproape deloc”. Ne era foarte foame și mă grăbeam. Așa că am dres situația cu o lingură cu vârf cu făină amestecată bine cu 2-3 linguri de apă rece, ca să nu aibă cocoloașe.

De obicei asociem mămăliguță la povestea asta. Iar acum și niște cârnăciori.




Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.