De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

duminică, 26 august 2012

Ciocolată de casă (mentolată cică)


Încă o lună - încă o provocare. De la Ama, bineînțeles :).

În August mi-a revenit din nou blogul Pasiune și culoare. Ioana mi-a reamintit de de vremurile de demult, de când eram mică, de când nu exista internet dar existau multe plăceri mărunte de zi cu zi.

Una dintre ele: ciocolata de casă pe care o făcea mama și după executarea căreia îmi dădea să mănânc tot ce rămânea pe cratiță. Una subțire de aluminiu, o țin minte și acum.

Și pentru că azi copilul meu și al Amei își sărbătoresc ziua de nume, am decis să mă joc de-a copilăria mea.

La mulți ani, NATALIA!

Am încercat să fac niște combinații ... altfel. Asta aseară. Procesul de executare durează relativ puțin.

Am folosit:
  • 60 ml sirop de mentă
  • 50 ml apă
  • 200 gr zahăr
  • 65 gr unt
  • 380 gr lapte praf
  • 45 gr de cacao

Am pus apa cu zahărul pe foc mic amestecând până ce s-a topit acesta din urmă. Am adăugat și siropul  de mentă, am mai lăsat până iar a dat în clocot ușor, am pus și untul și am amestecat până ce s-a topit și el.

Am dat deoparte de pe flacără.

Am pregătit o tăviță în care am pus niște folie alimetară.

Am amestecat laptele praf cu cacao. Între timp siropul s-a mai domolit nițel. Am început să pun prafurile în lichid în cam 4 etape. La sfârșit a devenit chiar provocatoare omogenizarea :). Dar am reușit până la urmă.

Am pus amestecul gros în tavă și am subțiat stratul prin presare repetată.

Evident că nu am rezistat tenteției de a gusta. Aromă de mentă? Deloc :(. Dar estompat gustul de lapte praf. Deci tot am realizat ceva :).

Am lăsat tava în camera cu aer condiționat, singura mai răcoroasă. Pentru că e interzisă utilizarea frigiderului.

De dimineață am tăiat în bastonașe folosind rola de pizza.

Natalia s-a declarat foarte mulțumită. A decis că este caramea :).

Ce frumoasă e copilăria... întotdeauna :).





6 comentarii:

strumfa bucatareste spunea...

mmm, ce bunatate, ce ne placea si nou ciocolata de casa, facuta de mami :)La multi ani copiilor si multa sanatate si voua si lor

Irina spunea...

Mulțumim mult! Toate urările să se întoarcă înzecit!

nicu spunea...

mm) mama ce minunatie!!! sincer as da toti banii castigati la Premier league pentru o sotie care sa poata gati asemenea delicii doar oentru mine...

Irina spunea...

Dacă îți dorești suficient de tare s-ar putea să ți se întâmple :).

Baftă! și mulțumesc pentru vizită :)

Unknown spunea...

Ce bunatate, imi place ciocolata de casa...dar cu menta nu am pregatit niciodata. Numai bun poate sa fie! ;)

Irina spunea...

Am ajuns să pitesc bucățile prin diverse locuri, altfel Natalia le-ar fi mâncat pe toate. În același moment :).


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.