De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

vineri, 16 noiembrie 2012

Blat clasic de pizza

Cine a mai citit ce scriu eu pe aici știe că am avut mereu o problemă cu a realiza un blat de pizza foarte bun.

Ei bine, l-am găsit! Nici prea gros, nici prea subțire. Ușor de făcut (data viitoare pun mașina de pâine la treabă). Cu o consistență foarte potrivită.

Am folosit:
  • 350 gr de făină
  • 3 linguri de ulei
  • 0,5 - 1 linguriță de sare (explicațiile - mai jos!)
  • 225ml apă călduță
  • 1 lingură de zahăr
  • 1 pliculeț drojdie uscată Dr. Oetker

În apa călduță am amestecat zahărul și drojdia și am lăsat cam 15 minute lichidul să se înspumeze.

Într-un castron încăpător și care se pretează la frământat cu mâna am pus făina și în mijlocul ei sarea și uleiul. În rețeta originală e menționată o jumătate de linguriță de sare. Atât am folosit. Dar blatul a ieșit cam nesărat. Probabil contează foarte mult tipul de sare utilizat.


 Am adăugat și apa, am început să amestec cu lingura și apoi am frământat aluatul cu mâna. Puțin lipicios la început, dar mi-am uns mâinile cu ulei și a fost perfect.

Am format o bilă, am acoperit castonul cu un prosop și am lăsat la dospit vreo 30 de minute.
Înainte:
 

După:

Am împărțit aluatul în două. Am întins foaie subțire și am pus în tava specială de pizza (care este muuult mai importantă decât credeam eu!!! nu se compară o pizza făcută în altfel de tavă cu cea făcută în tavă specială. Trebuie să îmi mai cumpăr una. Porția asta de aluat e pentru 2 pizza)

Am uns cu sos de roșii și ardei făcut în casă. Jambon, ceapă roșie, gogoșar, măsline, sălămior, de-astea. Am dat tava la cuptorul gata încins la 180 de grade. După vreo 20 de minute am presărat și cașcaval și am mai lăsat vreo 7-10 minute.

Ketchup și să mâncăăăăăăăm!


Sursa: aici.

4 comentarii:

Unknown spunea...

Vreau si eu pizza!! Imi faci pofta si se poate sa nui-mi dai? :P Pup

Irina spunea...

Paula, cum se poate? Prima felie e chiar pentru tine. Nu îi pusesem ketchup pentru că nu știam dacă preferi dulce sau iute :P.

Mulțumesc! Pupici

Unknown spunea...

Irina, pentru mine sa fie iute ;)

Irina spunea...

Sa traiti, am inteles! :P


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.