De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

sâmbătă, 29 iunie 2013

Salată de dovlecei



A mai trecut o lună, a mai sosit o provocare a la Ama în bucătărie.

Gazda din această lună este Lili iar blogul (minunat!) care mi-a fost repartizat este Cat's kitchen.

După o lungă listă de autopropuneri cu ce să gătesc pentru provocare am realizat că a sosit sfârșitul lunii și că ar fi cazul să fac cevaaaaa :).

M-am oprit la salata de dovlecei și nu mi-a părut rău deloc pentru că a fost excelentă și pentru că m-a făcut să am curaj să mai prepar maioneză și în alt fel decât aici.

Pentru maioneză am folosit:
  • un gălbenuș crud
  • un gălbenuș fiert tare și făcut praf pentru că l-am trecut printr-o strecuratoare
  • sare
  • piper
  • usturoi
  • 2 lingurițe muștar clasic
  • 200 ml ulei
Toate ingredientele: LA TEMPERATURA CAMEREI.
 
Am scos mixerul meu cu stativ, am pus în bol gălbenușurile și sarea și cu Doamne ajută! i-am dat drumul. (iar în găndul meu:să nu se taie, să nu se taie, să nu se taie .....)
Am început a picura uleiul. După ce s-a încorporat cam jumătate din ulei am pus muștarul, apoi am continuat cu uleiul. La sfârșit am răzuit și niște usturoi, nu foarte mult (vreo 4-5 căței), cât să dea aromă.
Nu s-a tăiat. Am obținut o maioneză galbenă, frumoasă și consistentă. Probabil că ar mai fi mers adăugat ulei, dar nu am mai avut răbdare.


Și pentru a fi salată de dovlecei ghiciți ce: am avut nevoie de dovlecei. Am avut 2 mai mărișori, așa. pe care i-am tăiat în 4 pe lungime și apoi în felioare subțiri. I-am prăjit în ulei încins până au căpătat o culoare arămie. I-am scos într-o strecurătoare și am pus sare și piper peste ei și i-am lăsat acolo să curgă uleiul din ei + să preia gustul de la condimente + să se răcească.

Când să amestec dovleceii cu maioneza aceasta din urmă stătea băț pe lingură: m-am gândit eu că se vor face pastă legumele mele. Așa că am „lichefiat-o” cu niște iaurt, cam o lingură. 

Știți ceva: mișelește am mâncat-o singură pe TOATĂ. Soțului meu i-am servit o salată de vinete care l-a făcut extrem de fericit și orb la salata mea de dovlecei. Ura! mai mult pentru mine. Sau TOT pentru mine?!?







Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.