De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 13 noiembrie 2012

Prăjitură cu mere





Nebunia prăjiturii / plăcintei cu mere la noi în casă continuă.

Sau se termină acum oare?
Soțul meu a declarat această prăjitură PERFECTĂ :))).


Am folosit pentru aluat:

  • 500 gr făină
  • 150 gr margarină la temperatura camerei
  • 150 gr zahăr pudră (o parte și vanilat)
  • 1 ou
  • 3 linguri smântână
  • 1 plic praf de copt
  • 1 praf de sare

Iar ca umplutură am călit:

  • 1,5 kg mere rase (a fost cam mult totuși; probabil 1,2 kg mere răzuite sunt suficiente)
  • 15 linguri zahăr (12 linguri la 1,2kg mere)
  • 3 plicuri zahăr vanilat
  • scorțișoară
  • sare
Am mai făcut o tură de prăjitură. Am reușit ca în 15 minute de când am început să le spăl să am merele (1,4kg mere întregi) la călit în tigaie. Fiecare măr - tăiat în 4 și scos cotorul de pe mijloc. Am lăsat coaja în pace exact acolo unde era. Merge foarte repede. Evident, le-am răzuit cu ajutorul robotului.Înainte de a începe să le spăl am pus tigaia la încins pe foc. Probabil că am rămas cu 1,3kg de mere la care am pus 10 linguri de zahăr și 2 plicuri de zahăr vanilinat. De data asta au fost mere mai dulci, de aceea am redus drastic numărul de linguri de zahăr :).


Din ingredientele pentru aluat am frământat... un aluat (nu vă așteptați la asta, nu? :))) ). Pe care l-am împărțit în două părți nu chiar egale.

Din bucata mai mare am întins o foaie direct pe hârtia de copt astfel încât să fie puțintel mai mare decât tava.

Am așezat-o în tavă și am tăiat surplusul de aluat și l-am amestecat cu a doua „jumătate”.



Am înțepat cu furculița puțintel foaia din tavă. Am întins uniform merele călite și răcite.

Am întins și a doua foaie de aluat și cu sucitorul am pus-o deasupra.

Natalia m-a ajuta la înțepat prăjitura cu scobitoarea. Mult, des, găurică lângă găurică, cu răbdare și iscusință de mică gospodină. Până începuse să arate ciuruită rău și am oprit masacrul.

Am uns cu ou bătut.

Am pus la cuptor la 170 de grade (foc mediu) cam 45 - 50 de minute.




Scos, răcorit, pudrat cu zahăr pudră vanilat (nu și în poza de față, pentru simplul motiv că eram out of stock), luptat cu sălbaticii casei să nu înfulece fierbinte și să li se facă rău :).









Sursa rețetei este aici.

3 comentarii:

Unknown spunea...

Daca e asa buna, atunci musai trebuie incercata! Pupici

Irina spunea...

Aseară am făcut-o din nou. Completez în postare câteva trucuri pentru rapiditate :).

Mulțumesc, Paula!
Și spor!

Eli spunea...

E geniala :) Am facut-o odata si m-a prins microbul


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.